ABD’den kritik düzenleme: Tesla’nın kaza raporlama belası bitiyor mu?

Amerika Birleşik Devletleri Ulaştırma Bakanlığı’ndan Otonom Araç Kazalarıyla İlgili Yeni Düzenleme

Geçtiğimiz hafta Amerika Birleşik Devletleri Ulaştırma Bakanlığı (DOT), otomobil üreticileri ve teknoloji şirketlerinin otonom ve gelişmiş sürücü destek sistemleri (ADAS) donanımlı araçlarının karıştığı kazaları bildirme yükümlülüklerinde önemli bir değişikliğe gittiğini duyurdu.

Eski ABD başkanı Biden döneminde başlatılan orijinal kural, özellikle Seviye 2 olarak sınıflandırılan ve sürücünün sürekli dikkatini gerektiren ADAS sistemlerini kullanan araçların karıştığı belirli kazaların Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi’ne (NHTSA) bildirilmesini zorunlu kılıyordu. Ancak yeni düzenlemeyle birlikte, artık belirli senaryolardaki kazaların raporlanması gerekmeyecek.

Hangi Kazalar Artık Bildirilmeyecek?

Yeni düzenlemenin getirdiği temel değişiklik, bildirim zorunluluğundan muaf tutulan kaza türlerini tanımlaması. Buna göre, araçların çekilmesiyle sonuçlanan kazalar bile, eğer bu kazalarda herhangi bir yaralanma, ölüm, hava yastığının açılması gibi ciddi bir durum yaşanmamışsa veya savunmasız yol kullanıcıları (yayalar veya bisikletliler) kazaya dahil olmamışsa, bildirilmek zorunda olmayacak.

ABD Ulaştırma Bakanlığı yetkililerinin açıklamalarına göre, bu değişikliğin temel amacı, otomobil üreticileri ve teknoloji şirketleri üzerindeki “bürokratik yükü azaltmak” ve raporlama çabalarını en kritik güvenlik olaylarına odaklayarak “güvenliği önceliklendiren ulusal bir standart oluşturmak.” Bu adımın, toplanan verilerin daha verimli analiz edilmesine olanak tanıması hedefleniyor.

Yeni Kararın Tesla Üzerindeki Önemli Etkisi

Bu kural değişikliğinden en çok etkilenecek ve raporlama yükü önemli ölçüde hafifleyecek şirketlerden biri Tesla olarak öne çıkıyor. Zira önceki düzenleme kapsamında, NHTSA’ya bildirilen ADAS ile ilgili kazaların büyük çoğunluğunu Tesla araçlarının karıştığı olaylar oluşturuyordu. NHTSA’nın verilerine göre, Temmuz 2021’den yeni düzenlemeye kadar ADAS donanımlı araçların karıştığı toplam 2.359 kaza bildirilmişti. Bu kazaların yaklaşık %86’sı, yani 2.030 tanesi Tesla tarafından raporlanmıştı.

NHTSA’nın kendi analizleri, Tesla’nın daha önce bildirdiği kazaların yalnızca %12’sinin yeni ve daraltılmış bildirim kriterlerini hala karşılayacağını tahmin ediyor. Bu oran, Tesla’nın ajansa sunması gereken kaza raporu sayısında dramatik bir düşüş anlamına geliyor.

Güvenlik Endişeleri ve Geçmiş Soruşturmalar

Orijinal kuralın uygulamaya konulmasındaki temel amaç, otomobil üreticilerinin otonom ve gelişmiş sürücü destek teknolojilerinin performansı hakkında şeffaflık sağlamasını teşvik etmekti. Ancak, özellikle Tesla’nın Otopilot ve Tam Otonom Sürüş (FSD) gibi yaygın olarak kullanılan Seviye 2 sistemleri nedeniyle yüksek bildirim sayısı, şirketin gelişmiş sürüş teknolojileriyle ilgili güvenlik endişelerinin ve kamuoyu odağının merkezine yerleşmesine neden oldu. NHTSA, geçmişte bu sistemlerin karıştığı birçok kazayı derinlemesine incelemeye almış ve soruşturmalar yürütmüştü. Yeni kural, bu tür daha az ciddi sonuçlu olayların kamuoyu nezdindeki görünürlüğünü azaltabilir.

ABD Ulaştırma Bakanlığı’nın bu son düzenlemesi, otonom ve ADAS teknolojilerinin güvenliği hakkında veri toplama sürecini yeniden şekillendiriyor. Amaç, ajansın ve sektörün en kritik güvenlik olaylarına odaklanmasını sağlamak olsa da, bu değişikliğin şeffaflık üzerindeki potansiyel etkisi ve hızla gelişen otonom sürüş teknolojisi alanındaki veri toplama standardını nasıl etkileyeceği sektörde ve kamuoyunda tartışılmaya devam edecektir.

Related Posts

Uluslararası Kahramanmaraş Bisiklet Yarışı başladı

100’ün üzerinde sporcunun katıldığı dört yıl aranın ardından düzenlenen 2. Uluslararası Kahramanmaraş Bisiklet Yarışı başladı.

Samsung’un üçe katlanabilen telefonun nasıl görüneceği ortaya çıktı

Samsung’un üzerinde çalıştığı üçe katlanabilen akıllı telefonu tanıtımdan önce ortaya çıktı.

Ünlü markaların kulaklıklarında güvenlik açığı tespit edildi: Milyonlarca kullanıcı risk altında!

Bluetooth bağlantılı kulaklıkların bazı modellerinde ciddi güvenlik açıkları tespit edildi. Uzmanlar, kullanıcıların yazılım güncellemelerini takip etmeleri ve dikkatli olmaları konusunda uyarıyor.

iPhone 17 Pro ve iPhone 17 Air görüntülendi

Apple’ın yeni iPhone 17 modelleri, siyah renk seçeneğiyle geri mi dönüyor? Uzun bir süredir iPhone Pro modellerinde saf siyah rengi görmemiştik, ancak yeni sızıntılar, iPhone 17 Pro ve iPhone 17 Air’in saf siyah renk seçenekleriyle gelebileceğini gösteriyor.

Bilim insanlarından acil uyarı: 500 tür yok olabilir

Yeni yayımlanan bir bilimsel araştırmaya göre, önümüzdeki 100 yıl içinde 500’den fazla kuş türü yok olma riskiyle karşı karşıya. Araştırmacılar, bu “şok edici istatistik” karşısında acil ve özel koruma programlarına ihtiyaç olduğunu belirtiyor.

Uçan su taksilerle geleceğe yolculuk! Çevreci ulaşımın yeni yüzü

Uçan su taksileri, şehirlerdeki ulaşım sorunlarına yenilikçi bir çözüm sunarak bilim dünyasının ve ulaşım uzmanlarının dikkatini çekti. Elektrikle çalışan, su üzerinde birkaç metre yükselerek ilerleyen bu araçlar, trafik karmaşasını ortadan …